مشاوره حقوقی رایگان - موارد مورد تعهد فروشندگان اینترنتی

سلام. بنده یک خرید اینترنتی انجام دادم. مبلغ خرید 900 هزار تومان بود. هنگام سفارش گذاری یکی از گزینه های ارسالی که توسط سایت معرفی شده بود پست پیشتاز بود که بنده ان را انتخاب کردم. فروشگاه در تهران است و من هم در تهران هستم.
فروشگاه کالا را در تاریخ 15 اسفند به پست تحویل داده و کد رهگیری ارسال کرده است . 2 هفته از زمان تحویل کالا به پست گذشته و من کالا را تحویل نگرفته ام . هنگام رهگیری کالای پستی فقط زمان دریافت بسته نشان داده می شود و موقعیت کنونی بسته نامعلوم است.
و فروشنده هیچ گونه مسئولیتی را در قبال نرسیدن بسته قبول نمی کند .
فروشنده می گوید پس از تحویل کالا می توانی کالا را مرجوع و هزینه شما برگشت داده خواهد شد. و کالا تا 2 میلیون بیمه است.
سوال بنده این است :
با توجه به اینکه کالایی که باید طی 2 الی 3 روز تحویل داده می شد 15 روز است که تحویل داده نشده و هزینه پست و کالا در ابتدا پرداخت شده ، چطور می شود فروشنده را مسئول و متضرر این نا هماهنگی کرد ؟
و ایا واقعا فروشنده به لحاظ قانونی مقصر هست و یا نه ؟؟

پاسخ ها :

مهدی مقدم

جناب آقای مهدی مقدم :

استان : خراسان رضوی


سلام. ابتدا موضوع را از طریق اداره پست پیگیری کنید، درصورت ورود خسارت به کالا، بدوا پست مسول است.


19:45:08   1403/1/3

موافق (0) مخالف (0)

علی کشاورز

جناب آقای علی کشاورز :

استان : تهران


بلی مقصر است او باید پیگیری کند
ولی شما هم میتوانید به پست محلتون مراجعه کنید


20:06:00   1403/1/3

موافق (0) مخالف (0)

قاسم دهقانی

جناب آقای قاسم دهقانی :

استان : فارس


می‌توانید از شرکت مذکور شکایت نمایید ولی احتمالاً ارزش هزینه آن را نداشته باشد بهتر است من بعد مراقت باشید


10:42:31   1403/1/8

موافق (0) مخالف (0)


0

سوالات مرتبط

وکلای متخصص