سلام تو پیج اینستا لباسی سفارش دادم اول گفت موجوده پولو واریز کردم بعد مدتی ارسالش نکردن میگه موجود نیست چند روزیه برای واریز کردن امروز فردا میکنه چیکارکنم
اگر اقدامات فوق را انجام دادید و هیچ اقدامی از سوی شرکت فروشنده برای بازپرداخت وجه یا تلاش برای تحویل محصول شما انجام نشد، می توانید یک وکیل بگیرید و یک اخطار حقوقی برای فروشنده ارسال کنید و از او بخواهید که اقدامی فوری انجام دهد.
طرح شکایت مصرف کننده
اگر پاسخی از طرف شرکت به اخطار حقوقی دریافت نشد، می توانید شکایت خودرا علیه فروشنده ثبت کنید . در ادامه در مورد نحوه و جزئیات ثبت شکایت توضیحاتی آورده شده است.
نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی در صورت هر گونه تخلف مانند عدم ارسال کالا
در ادامه به سه نحوه شکایت از فروشگاه های اینترنتی پرداخته شده است:
شکایت از طریق اینماد
اگر فروشگاه اینترنتی که از آن خرید کرده اید دارای ای نماد باشد ، یعنی دارای مجوز کسب و کارهای اینترنتی می باشد، در صورت هر گونه تخلف این فروشگاه مانند عدم ارسال کالا، می توانید به سامانه ای نماد مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت کنید.
شکایت از طریق پلیس فتا
این روش خود به سه صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری امکان پذیر می باشد.
در ثبت شکایت اینترنتی به وب سایت پلیس فتا (https://csirc.cyberpolice.ir/) مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید. سپس به راحتی شما میتوانید با انتخاب گزینه های لازم، در این سامانه تمامی گزارشهای خود مربوط به تخلفات فروشگاههای اینترنتی و یا دیگر موارد مانند کلاهبرداری های فضای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام و واتساپ و… را ثبت کنید. پس از ثبت شکایت، خیلی زود به آن رسیدگی می شود.
در ثبت شکایت تلفنی می توانید با شماره 096380 تماس بگیرید و شکایت خود را عنوان کنید.
سریعترین راهحل برای ثبت شکایت در پلیس فتا در رابطه با تخلفات فروشگاه های اینترنتی، مراجعه به دادسرای جرائم رایانهای است. برای این منظور، شما باید در ابتدا در دفاتر قضایی تشکیل پرونده دهید و سپس شکایت خود را ثبت کنید و منتظر دریافت پیامک بمانید،
شکایت از طریق مراجع قضایی
شکایت از فروشگاه های اینترنتی از طریق مراجع قضایی شامل مراحل زیر می باشد:
تنظیم شکواییه مناسب که این یک امر تخصصی است و بهتر است وکیل تان این کار را انجام دهد.
ثبت شکواییه در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
از باقی مراحل از طریق پیامک یا به صورت کتبی یا تلفنی مطلع خواهید شد.
19:53:08 1402/12/27
سلام
به نظر می رسد که موضوع جنبه کیفری ندارد، یعنی جرمی مثل کلاهبرداری واقع نشده است. موضوع صرفا جنبه حقوقی دارد و در صورت عدم تحویل لباس میتوانید پول واریزی را پس بگیرید.
19:54:09 1402/12/27
سلام
بروید پلیس فتا شکایت کنید
حسابش بسته میشود
20:03:53 1402/12/27
سلام
در وهله اول؛ اظهارنامه با موضوع مطالبه وجه با قید مهلت 24 ساعت را برای طرف مقابل از طریق دفتر خدمات قضایی ارسال نمائید.
در وهله دوم(در صورت عدم افاقه اظهارنامه)؛ دادخواست به خواسته مطالبه وجه به استناد فیشهای واریزی را از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی محل سکونت خویش به ثبت برسانید.
05:56:02 1403/1/1
با سلام
اگر قصد آنها کلاهبرداری است و قصد ارسال کالا یا واریز وجه را ندارند می توانید با عنوان کلاهبرداری شکایت کنید و از طریق مراجع انتظامی موضوع را پیگیری کنید
22:26:07 1403/1/9
با درود
پرسشگر ارجمند
قابل شکایت و پیگیری است اقدام نمایید. ابتدا اظهارنامه ارسال دارید اگر افاقه ننمود سپس دادخواست دهید
19:03:08 1403/1/11
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.