با سلام و ادب
بنده بابت مطالبه اجرت المثل در سال 97 از یک سازمان صد در صد دولتی به دادگاه شکایت کردم و در آن دادخواست مطالبه خسارت تاخیر و تادیه را هم نمودم . هم اکنون رای بدوی صادر شده است و مبلغ اجرت المثل بنده بر اساس نظریه کارشناسی مشخص گردیده و قاضی حکم بر صدور پرداخت اجرت المثل سال 97 را نموده است . حال 2 سوال دارم :
1- با توجه به اینکه قاضی به مطالبه خسارت تاخیر تادیه هیچ توجه و تصمیمی بعمل نیاورده است و در متن رای این موضوع مسکوت باقی مانده بنده لایحه تصحیح رای به این شعبه ارائه نمودم و لیکن مجددا هیچ اقدامی ننمودند و پس از مراجعه حضوری ایشان بدون هیچ استنادی و همچنین شفاها فقط فرمودند که خسارت تاخیر و تادیه مشمول سازمان دولتی نخواهد شد و هیچ اقدامی ندارد !!!
ایا درست می فرمایند یا خیر؟ اگر نادرست باشد چه اقدام مناسبی می توانم انجام دهم؟
2- با توجه به اعتراض خوانده نسبت به حکم فوق به دادگاه تجدید نظر ، و یقینا طولانی شدن این دعوی ، آیا صلاح می دانید که در این مرحله هیچ اعتراضی نکنم و پس از دریافت مبلغ اجرت المثل ، مجددا دادخواست دیگری جهت دریافت خسارت تاخیر تادیه ارائه کنم ؟ با توجه به امر به مختوم نبودن خواسته خسارت تاخیر تادیه در آینده قابل پیگیری می باشد؟لازم به ذکر است که مهلت قانونی بنده جهت اعتراض تا مورخ 19/10/1400 می باشد و مزید امتنان خواهد بود که هر چه سریعتر پاسخ دهید . بسیار متشکرم
ادارات دولتی جهت پرداخت محکوم به یک ونیم سال فرصت دارند و در این مدت خسارت تاخیر تادیه تعلق نمیگیرد
09:14:08 1400/10/17
نیاز به گفت و گو دارد از طریق پنل مشاوره تماس بگیرید
10:02:39 1400/10/17
با سلام به موجب لایحه از دادگاه مربوطه بخواهید در خصوص این قسمت از خواسته که مورد رای قرار نگرفته رای صادر کنند
12:22:56 1400/10/17
سلام 1 اشتباه می کنند 2 باتوجه به اعتراض طرف مقابل شما هم اعتراض کنبد
06:35:41 1400/10/18
با سلام و احترام مستلزم بررسی اسنادی است
08:15:00 1400/10/18
سلام
خسارت تاخیر در تادیه از روز مطالبه حساب می شود لذا بعد از صدور حکم اگر پرداخت نکردند از روزی که دادخواست داده اید خسارت تاخیر تادیه تعلق می گیرد که نیازمند دعوای مجزا است و در این مرحله موجبی برای پرداخت وجود ندارد
11:24:14 1400/10/18
اظهار نظر دقیق حقوقی مستلزم بررسی مدارک واخذ توضیحات بیشتر شما و گفتگو متقابل خواهد بود
15:27:28 1400/10/18
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.