سوال خواهشمند است که برای واضح شدن هر چه بیشتر مطلب، به سوالات مطروحه در هر قسمت به طور تفصیل همراه با استدلال پاسخ داده شود
سوال 1-
الف-اگر در مبايعه نامه اى نوشته شده باشد: طرفين كليه خيارات را از خود اسقاط كرده اند ،
ب-اگر در مبايعه نامه اى نوشته شده باشد: طرفين كليه خيارات را از خود اسقاط كرده اند ، حتی خیار غبن را
ج-اگر در مبايعه نامه اى نوشته شده باشد: طرفين كليه خيارات را از خود اسقاط كرده اند ، به غیر از خیار تدلیس را
آيا در این سه عبارت، اين اسقاط شامل خیار غبن هم می شود؟ آیا شامل غبن فاحش هم ميشود، با وصف اينكه در فرض الف و ب تصريح به اسقاط آن نشده است؟ آیا شامل غبن افحش نیز می شود؟ به طور کلی آیا سه عبارت بالا از نظر حضرتعالی فرقی با یکدیگر دارند.
2--اگر در مبايعه نامه اى نوشته شده باشد: طرفين كليه خيارات را از خود اسقاط كرده اند حتى خيار غبن،
الف-آیا چنین شرطی از نظر حضرتعالی و دیگر علما صحیح است یا این که منجر به غرری شدن معامله و بطلان آن می گردد؟ یعنی ایا چنین شرطی هم فاسد هم مفسد عقد است؟
ب-آیا فقط شرط باطل است و عقد صحیح است؟
ج- آيا اين اسقاط غبن فاحش را شامل ميشود، با وصف اينكه تصريح به اسقاط آن نشده است؟(و فقط لفظ خیار غبن گفته شده است)؟
د- در فرض مثبت بودن پاسخ قسمت ج، آیا شامل غبن افحش نیز می شود؟
3-- اگر در مبايعه نامه اى نوشته شده باشد: طرفين كليه خيارات را از خود اسقاط كرده اند حتى خيار غبن فاحش،
الف-آیا چنین شرطی از نظر حضرتعالی و دیگر علما صحیح است یا این که منجر به غرری شدن معامله و بطلان آن می گردد؟ یعنی ایا چنین شرطی هم فاسد هم مفسد عقد است؟
ب-آیا فقط شرط باطل است و عقد صحیح است؟
ج- در فرض مثبت بودن پاسخ قسمت ب، آیا شامل غبن افحش نیز می شود؟
4-- اگر در مبايعه نامه اى نوشته شده باشد: طرفين كليه خيارات را از خود اسقاط كرده اند حتى خيار غبن افحش ،
الف-آیا چنین شرطی از نظر حضرتعالی و دیگر علما صحیح است یا این که منجر به غرری شدن معامله و بطلان آن می گردد؟ یعنی ایا چنین شرطی هم فاسد هم مفسد عقد است؟
ب-آیا فقط شرط با طل است و عقد صحیح است؟
ج- در فرض مثبت بودن پاسخ قسمت ب، آیا غبن افحش ساقط می شود؟
5-اگر در مبايعه نامه اى نوشته شده باشد: طرفين كليه خيارات را از خود اسقاط كرده اند ، به غیر از خیار تدلیس
الف-آیا چنین شرطی از نظر حضرتعالی و دیگر علما صحیح است یا این که منجر به غرری شدن معامله و بطلان آن می گردد؟ یعنی ایا چنین شرطی هم فاسد هم مفسد عقد است؟
ب-آیا فقط شرط با طل است و عقد صحیح است؟
ج-آیا این اسقط شامل خیار غبن هم می شود؟
د- آيا اين اسقاط غبن فاحش هم را شامل ميشود، با وصف اينكه تصريح به اسقاط آن نشده است؟
سلام.برای سوالات شما پاسخ وجود دارد ولی پیشنهاد میشود به جهت ارایه پاسخ مناسب که زمان بر نباشد تماس بگیرید البته در صورت تمایل.صادقی زاده وکیل
14:55:38 1399/3/5
اسقاط خیار غبن خیار غبن فاحش خیار غبن غبن فاحش غبن افحش غبن خیار تدلیس غرری شدن معامله بطلان معامله مبایعه نامه
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.